Glazbeni zapis ljubavi

Radeći kao nastavnik u srednjoj glazbenoj školi uvijek pokušavam pronalaziti nova metodička rješenja u svojoj nastavi jer svake godine ispred mene su neki drugi ljudi. Jednostavno je nemoguće sve njihove različitosti utisnuti u isti kalup. Ali to i nije i ne bi trebao biti cilj obrazovanja pa to niti na svojoj nastavi ne želim raditi. Prilagođavanje i individualizacija programa nužni su ako želim da moji učenici uče bez velikog napora, stresa i prisile. Zato im uvijek nastojim ponuditi nešto novo, u skladu s njihovim preferencijama, ali i podijeliti s njima i neka svoja nedavna “otkrića”. Tako sam prije početka ove školske godine (2016./2017.) opet prerađivala program nastave Povijesti glazbe i odlučila u program uvrstiti skladateljice jer ih po sadašnjem preporučenom programu (a i svim prethodnima) uopće nema. To je iziskivalo i moje dodatno učenje jer se niti tijekom svog školovanja nisam susrela sa niti jednom skladateljicom.

Kako je krenula školska godina, nekako se nametnulo prvo ime – Clara Wieck Schumann. Pripremila sam predavanje i oduševljenje njenom glazbom bilo je obostrano tako da je jedna učenica 3. razreda odlučila napisati samostalan rad o njenom životu i djelu. Cijela stvar se razvila u projekt Glazbeni zapis ljubavi – priča o Clari Wieck Schumann, ženi s novčanice, njenom suprugu Robertu i njihovoj ljubavi. Projekt smo realizirali prigodno 13. veljače, uoči Valentinova.

Projekt je bio namijenjen mlađem uzrastu (predškolski uzrast i 1.-4. razred osnovne glazbene škole) i starijem (5.-6. razred osnovne glazbene škole i srednja glazbena škola). Za mlađi uzrast pripremili smo radionicu i igraonicu. Prvo smo uz slike Clare i Roberta upoznali glavne likove naše priče, a potom smo im ispričali njihovu ljubavnu priču. Poslušali smo Clarinu Etidu u As-duru i nakon slušanja komentirali što su doživjeli. Ideja je bila da pomoću skladbe doživimo trodjelni oblik kroz pokret. Clara i Robert dolaze na bal i plešu (A dio). U jednom trenutku dolazi jedan gospodin moleći Claru za ples, ali ga Robert samo mrko pogleda (B dio) pa Clara i Robert nastavljaju svoj ples (A dio).

Clarin Koncert za glasovir i orkestar u a-molu, op. 7 malo je duži pa su za vrijeme slušanja rješavali razne radne listiće, igrali igre koje smo izradili i slagali slagalice.

20170218_085008120170218_085423120170218_0852272

Evo i nekoliko poveznica za radne listiće koje smo koristiili:

Ocrtavanje srca 1

Ocrtavanje srca 2

Spajanje točkica

Labirint

Ideju za glazbeni memory pronašla sam ovdje.

Završni dio bio je rješavanje zadatka “imenuj notu glazbenom abecedom” na način da smo na bijelu ploču projicirali notno crtovlje i napisali note u obliku srca koje su učenici imenovali. Ideju za ovo pronašla sam ovdje. Na kraju sam projicirala riječi (Clara, Robert, etida, koncert, ljubav, Valentinovo, dur, ples, orkestar, mol) čiji smo ritam odsvirali na štapićima i trokutićima, a potom ritam zapisali u srce pored svake riječi. Ideju za ovo pronašla sam ovdje.

 glazbeni-zapis-ljubavi-ritam

Za stariji uzrast radionicu smo počeli pričom o Clari koju je predstavila Lorena Dragomanović, učenica 3. razreda naše srednje glazbene škole. U okviru njenog predavanja poslušali smo 1. stavak Koncerta za glasovir i orkestar u a-molu, op. 7 (prije čega smo otpjevali prvu temu stavka ) te 1. stavak Klavirskog trija u g-molu, op. 17 (prije čega smo također otpjevali temu).

U nastavku sam predstavila kratak pregled skladbi putem kojih su Clara i Robert izražavali međusobnu ljubav i povezanost. Sjajan izvor za ovo bio je rad koji možete pronaći ovdje.

Na temelju odslušanog predavanja učenici su izradili plakat.

20170214_1705121

Za kraj smo naučili pjevati Clarin kanon Wenn ich ein Voeglein waer, napravili harmonijsku analizu Einfache Praeludien für Schüler i analizirali oblik glasovirske minijature Impromptu u E-duru.

Volim raditi ovakve stvari s učenicima jer na taj način mičemo “ladice” koje im se stalno nameću kroz predmetnu nastavu i kada sudjeluju u pripremanju i izradi radova znaju da ti radovi neće završiti u mojoj ladici pa se javnim predstavljanjem i objavljivanjem daje svojevrstan smisao cijelog truda i rada. To zahtjeva dodatan angažman nastavnika, ali vjerujte mi, isplati se 🙂

Advertisements

One thought on “Glazbeni zapis ljubavi

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s