Tko zna, zna

PREDSTAVLJANJE RADOVA - PLAKAT

Vikend je proletio, krenulo se u novi radni tjedan i već smo i zaboravili onaj osjećaj iščekivanja kraja nastavne godine. Koji ove godine za mene nije bio stresan! I dok su mnogi kolege pod pritiskom što od strane učenika i roditelja, što od strane ravnatelja i drugih kolega, a, naravno, u svezi glede ocjena, posebice u općeobrazovnim školama, ove godine je taj pritisak kod mene izostao. Već pred kraj sve češće u razgovoru u polušali ponavljam “Tko zna zna, tko ne zna njemu dva” i “Lipanj je sve bliži, kriteriji su mi sve niži”. Jesu li se zvijezde tako poklopile, jesu li učenici bolje radili ili se promjena dogodila u meni?

Jer ove godine sam zbilja u globalu zadovoljna našim radom. Da je uistinu tako dala sam i učenicima do znanja tako što sam za kraj godine organizirala mali školski simpozij za koji sam izabrala najzanimljivije  i najuspjelije radove. Cilj – motivacija (sebe i drugih).

predstavljanje radova - program - gdpr

Trudila sam se da teme budu istraživačke, a ne samo pretraživačke. Ako i rade neke samostalne radove u “onoj drugoj školi”, to se svodi na izradu PP prezentacije koristeći, blago rečeno, tehniku kolaža (čitaj: C/P sa interneta). Nije ni to loše, da se razumijemo, ali upoznavanje teme kroz pretraživanje interneta je tek prvi korak u istraživačkom radu. Kako će na kraju cijeli rad ispasti, ovisi o motivaciji i sposobnostima učenika. Zato zajedno biramo teme koje će njima biti zanimljivo istraživati, a vezano za nastavne cjeline. O cijelom procesu učimo svake godine, kako izabrati literaturu, kako prikupiti podatke (ove godine je bilo i terenskih istraživanja), kako ih obraditi, kako sve staviti na papir u obliku smislenog teksta (ograničenog broja kartica) te kako sve na kraju predstaviti koristeći se raznim tehnikama, “analognim” (plakat, handout, tj. izručak, da, da) ili digitalnim (razne aplikacije, po mogućnosti da nije PP, i da, da, informatika MORA biti obavezni predmet od prvog razreda osnovne škole jer se ja zaista na Povijesti glazbe ne mogu baviti time da poučavam  srednjoškolsku djecu što je to korisnički račun i kako embedat video na prezentaciju).

Evo još nekih tema, meni kao podsjetnik, vama kao inspiracija.

Alan Walker – život i djelo

Balet Orašar – u romatizmu i danas

Barokni gudači

Beethoven i srednji vijek – misa

Clara i Robert Schumann – odnos

Ed Sheeran – kako postati popularan

Gitara u klasicizmu

Glazba Južne Koreje – Kpop

Hrvatska popularna glazba 60-ih

Japanska popularna glazba 60-tih – beatlemanija

John Cage i Muzički bienalle Zagreb

Klasicizam na Euroviziji mladih glazbenika

Klasicizam na tamburi

Klasicizam u filmu

Mjesečina – Beethoven vs. Debussy

Ples u srednjem vijeku

Plesovi sa područja Novske

Popularna glazba u 19.st.

Povijest japanske glazbe

Poznati udaraljkaši

Programna glazba – u romatizmu ili prije?

Queen – Bohemian rhapsody

“Tambura” u srednjem vijeku

Tamburaški sastavi u KUD-ovima na području Novske

The Beatles vs. romantizam

Uloga gitare u začecima jazza

Upotreba gudaćih glazbala

Usporedba sonati Leopolda Ebnera i W. A. Mozarta

Utjecaji na/sa Kariba

Španjolska glazba u 19. st. (umjetnička)

Turska u klasicizmu

Zašto mi klasicizam nije zanimljiv?

Žene u glazbi 18. st.

Žene u doba romantizma

Kao vrhunac godine došla je obrana maturalne radnje Misterij Mozartovog Requiema u čijem mentoriranju sam zbilja uživala.

Naravno, uvijek može i mora bolje tako da smo već dogovorili razvijanje nekih tema sljedeće školske godine, a ja ću se za “svojih 3 mjeseca praznika” baviti slaganjem novog, poboljšanog i metodički promišljenijeg programa za svoju nastavu uzevši u obzir sve što je i nije valjalo ove godine (a na temelju bilježaka samovrednovanja i evaluacije nastave, čitaj: papirići rasuti po torbi i zametnuti u kojekakve fascikle). Godinama sam sanjala o tome da ću si napraviti pripreme i materijale za svaki sat, ali onda sam odustala. Zašto? Nastava je živa materija jer su ispred tebe živi ljudi. Nastave je nastavni proces, a svaki proces ima varijable koje ga svaki puta čine drugačijim. I znam da neću stići do savršenstva, ali ovaj put je toliko zabavan da do savršenstva niti ne želim doći.

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s